0 0 0
 
     
 
 
Top.LV

Latvijas balzams, Latvija (Bauska)

Objekta veids: veikals (dzērienu)

Objektu atklāja: uudensmeita | Atklāts: 21.11.2010 | Objekta komentāri: 0

 

Latvijas balzams, Latvija (Bauska)

 

 

Info:
www.lbveikali.lv

 

Vēsture:
Tā kā A/S Latvijas balzams uzņēmuma vēsture ir vairāk kā simts gadus veca, bet tā vēsturiskākais zīmols Rīgas Melnais balzams ir vairāk kā 250 gadus vecs, savā darbībā uzturēt vērtības, kas nozīmīgas Latvijas valsts vēsturē.
A/S Latvijas balzama meistarības pirmsākumi meklējami 1900. gadā, kad sāk darboties Rīgas valsts degvīna noliktava Nr. 1.
I pasaules karš spirtoto dzērienu tirdzniecību uz laiku pārtrauca, bet jau Latvijas neatkarības laika sākumā spirta fabrikas darbība tika atjaunota. Tad dienā tika pildītas vidēji 25 000 – 26 000 pudeles alkohola. Pēc Rīgas pilsētas statistikas biroja ziņām Rīgas valsts spirta noliktavā 1924. gadā strādājuši 224 darbinieki.
1940. gadā fabriku nacionalizēja un tai deva Rīgas spirta un degvīna rūpnīcas nosaukumu.
1949. gadā rūpnīca uzsāka arī liķieru ražošanu un to pārdēvēja par Rīgas liķieru -degvīna rūpnīcu.
1960. gadā rūpnīca uzsāka produkcijas ražošanu eksportam.
1970. gadā uzņēmums ieguva pašreizējo nosaukumu. Bet dažus gadus pēc valstiskās neatkarības atgūšanas, deviņdesmito gadu vidū, izveidota valsts akciju sabiedrība Latvijas balzams.
1997. gadā uzņēmums tika privatizēts, 1998. gadā A/S Latvijas balzams sāka kotēt savas akcijas Rīgas Fondu Biržas otrajā sarakstā.
No 2000. gada Latvijas balzamam pievienota A/S Rīgas vīni, kas ļāvusi LB iegūt būtisku tirgus daļu augošajā vīnu segmentā un attīstīt vieglo alkoholisko dzērienu ražošanu.
Par vienu no galvenajām prioritātēm 2001.gadā uzņēmums bija izvirzījis jaunu produktu attīstību . Tika veidoti jauni zīmoli gan stipro, gan vieglo alkoholisko dzērienu segmentos. Tas ļāva uzņēmumam stiprināt konkurētspēju.
2002. gadā Rīgas Melnais balzams svinēja 250 gadu jubileju. Rīgas Melnais balzams ir vēsturisks un unikāls Latvijas dzēriens, kas radīts jau XVIII gadsimta vidū, un pirmās rakstu liecības par to parādījušās 1752.gadā. Šim dzērienam ir īpaša vieta tā vārdā nosauktajā uzņēmumā. Tā ir uzņēmuma vizītkarte gan Latvijā, gan ārvalstīs, kur Rīgas Melnais balzams ir saņēmis vairāk nekā 30 medaļu dažādos starptautiskos konkursos.
1952. gada oktobra beigās tajā pašā vietā, kur pašlaik – Rīgas centra rūpnieciskajā nomalē atrodas viena no LB ražotnēm - Aristīda Briāna ielā tika saražota jauna dzēriena partija. Pirmās trīssimt pudeles - šampanieša. Tās tapa pēc sen pazīstamās franču metodes - vīna otrreizēja raudzēšana pudelēs.
2002. gadā tika svinēta arī 50 gadu jubileja Rīgas šampanietim
Šobrīd A/S Latvijas balzams ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs gan Latvijā, gan Baltijā pēc VID Akcīzes preču pārvaldes (APP) datiem uzņēmums 2003.gadā aizņēma 43% no Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus. Latvijas balzams ir plaša spektra alkoholisko dzērienu ražotne, kas ražo vairāk kā desmit produkcijas veidus, tai skaitā Rīgas Melno balzamu, degvīnus, liķierus, dzirkstošos vīnus, džinus, brendijus, viskiju, kokteiļus, kopā vairāk kā 100 dažādu nosaukumu dzērienus.
Uzņēmuma mērķis – ražot augstvērtīgus dzērienus - pēdējos gados ticis novērtēts vairākās izstādēs ar ļoti nozīmīgām un prestižām godalgām: zelta, sudraba, bronzas medaļām, kā arī atzinības rakstiem.
Patlaban LB vadošais akcionārs ir S.P.I. Distilleries.B.V., kam pieder 87.98% no pamatkapitāla. Kopš laika, kad S.P.I. Grupa kļuva par vadošo akcionāru, uzņēmumā veiktas apjomīgas investīcijas. Pēdējo divu gadu laikā ir ieguldīti vairāk nekā 8 miljoni latu ražošanas jaudu palielināšanai un darbības attīstīšanai. Uzņēmums divkāršojis tridzniecības apjomus, pateicoties nozīmīgiem eksporta pasūtījumiem.
Finanšu dati:
AS “LATVIJAS BALZAMS” APGROZĪJUMS 2006. GADA PIRMAJĀ PUSGADĀ PĀRSNIEDZ 38 MILJONUS LATU
Baltijas lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja, AS „Latvijas balzams” apgrozījums 2006.gada pirmajos sešos mēnešos sasniedzis 38,3 miljonus latu, kas ir par 6 miljoniem vai 18% vairāk nekā iepriekšējā gada pirmajā pusgadā. Uzņēmuma peļņa 2006.gada pirmajā pusgadā bijusi 739 tūkstoši latu, kas ir par gandrīz par 12% vairāk nekā 2005.gada attiecīgajā periodā.
2006.gada pirmajos sešos mēnešos AS „Latvijas balzams” nodokļos samaksājis 18,9 miljonus latu, kas ir par 5 miljoniem latu vairāk nekā 2005.gada pirmajā pusgadā (13,9 miljoni latu). Uzņēmums nemainīgi ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī.
AS “Latvijas balzams” darbinieku skaits šī gada jūnija beigās bija palielinājies līdz 770 darbiniekiem, kas ir par vairāk nekā 60 darba vietām vairāk nekā 2005.gada pirmā pusgada beigās. „Darbinieku skaita pieaugums ir saistīts ar ražošanas apjomu pieaugumu. AS “Latvijas balzams” saražotās produkcijas kopējais apjoms ir audzis par 23% salīdzinot ar 2005.gada attiecīgo periodu”, norāda AS “Latvijas balzams” valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.
Šī gada pirmajā pusgadā kopējais eksportētās produkcijas apjoms sasniedzis 14,9 miljonus latu, kas ir par 41% vairāk nekā 2005.gada pirmajā pusgadā. Realizācija uz kaimiņvalstīm Lietuvu un Igauniju pieauga par 40% un 62% attiecīgi. Galvenie eksporta virzieni šī gada pirmajā pusgadā bijuši Baltijas valstis, Polija un Skandināvija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana. Gada sākumā uzsākta a/s „Latvijas balzams” produkcijas realizācija prāmju līnijās – Eckero line, Viking line un Silja line, ka arī veiksmīgi turpināta sadarbība ar Tallink prāmjiem. No šī gada jūnija uz Tallink prāmja Regina Baltica, kas kursē starp Rīgu un Stokholmu, darbojas Rīgas Melnā balzama bārs, kur viesiem un tūristiem iespējams ne tikai nobaudīt Rīgas Melno balzamu, bet arī iepazīties ar informāciju par tā vēsturi, tapšanu un tradīcijām.
“AS „Latvijas balzams” darbības rezultāti uzrāda veiksmīgu izvirzītās attīstības stratēģijas īstenošanu – esam palielinājuši uzņēmuma produkcijas noietu eksporta tirgos,” saka Rolands Gulbis, AS „Latvijas balzams” valdes priekšsēdētājs. “Arī turpmāk mūsu darbības prioritāte būs eksporta apjomu veicināšana. Koncentrēsimies uz Baltijas valstu, kā arī ES valstu tirgu apgūšanu.”